עסק קשוב

עסק קשוב

מאת רועי יצחקי, מנכ״ל ומייסד יקב טוליפ

עם הקמתו של יקב טוליפ, חרטנו על דגלנו לייצר יינות איכות וכאלו שגם פורצים דרך ןיוצאים מהקופסה – להיות נועזים / לחשוב אחרת ולהוביל שוק.

כמו התפיסה הייננית כך גם התפיסה העסקית – רצינו לפתח מודל עסקי חברתי. מודל שייצור סינרגיה מושלמת בין מטרות ותוצאות עסקיות לבין מטרות ותוצאות חברתיות. המטרה הייתה שלא יהיה קניבליזם עסקי או שמטרה עסקית כזו או אחרת תפגע במטרה חברתית כזו או אחרת אלא ההיפך הוא הנכון. שילוב מושלם בין שתי מטרות חשובות אלו שיחזקו אחת את השנייה וייתמכו אחת בשנייה.

כך פיצחנו את ״השיטה״ – בחרנו להקים את היקב בתוך כפר תקווה (בית ויישוב לאנשים בעלי צרכים מיוחדים). המטרה הייתה לשלב את אותה אוכלוסייה עם מוגבלות בשוק העבודה בכלל ובתעשיית היין בפרט.

בהתחלה היו המון חששות והיו המון לבטים – מי יקנה יין יוקרתי שנעשה ע"י אנשים עם צרכים מיוחדים? איך בכלל מתמודדים עם אוכלוסייה מיוחדת? האם זה בכלל כלכלי? מה יכולת התפוקה שלהם ועוד המון שאלות….

בחרנו ללכת עם המטרה ועם האמת שלנו למרות כל אותן חששות. לקח זמן קצר מאוד להבין שהכל קשקוש, העובדים בעלי הצרכים המיוחדים הם שובי לב, חרוצים, אכפתיים, רגישים ונאמנים. נכון, זה לא כל כך פשוט זה מצריך מאיתנו המון סבלנות וסובלנות, זה מצריך מאיתנו הרבה מאוד תהליכים של בקרת איכות אבל מה שחשוב זה התוצאה הסופית והיא הצלחה גדולה מאוד – הצלחה עסקית והצלחה חברתית.

ממרום 15 שנות פעילות ועשייה יקב טוליפ נהיה אחד מיקבי הבוטיק המובילים בישראל ועם הצלחות כבירות גם בשוק הבין לאומי. היקב נותן תעסוקה ל- 45 אנשים בעלי צרכים מיוחדים שנהיו חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מה- DNA של האירגון.

הוכחנו שאפשר גם אחרת, הוכחנו שלעיתים כשחושבים מחוץ לקופסה, כשמעיזים וכשעושים טוב לאחרים דברים טובים מאוד קורים. לנו זה קרה!

שלכם,

רועי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Font-size
Colors
FORGOT PASSWORD ?
Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.
We do not share your personal details with anyone.